Tworzenie gier to rzecz którą wiele osób się fascynuje w pewnym stopniu.
Gramy praktycznie codziennie, a część graczy myśli nad stworzeniem czegoś
swojego. Czy to takie łatwe? Od czego trzeba zacząć? Co trzeba potrafić?
Ten artykuł powinien rozwiać wszelkie wątpliwości i pokazać wam ile pracy
trzeba włożyć by stworzyć sensowną grę fabularną.
Etapy Tworzenia Gry
           Robienie gier dzieli się na kilka składowych etapów
- Pomysł
- Tutaj zaczynasz zawsze. Masz swój pomysł na coś co chcesz
stworzyć, pokazać. Nie zawsze jest to coś co od razu masz zaplanowane,
nieraz to po prostu chęć zrobienia gry, a innym razem chęć stworzenia
czegoś na postawie fabuły, którą już kiedyś pisaliśmy.
- Pisanie fabuły
- Ta część pracy może zająć Ci najwięcej, bo im bardziej
szczegółowo opiszesz fabułę, dialogi między postaciami tym łatwiej Ci
będzie w późniejszych etapach tworzyć świat czy wydarzenia.
- Pisanie postaci
- Ten etap jest jednym z ciekawszych, ponieważ tak jak
w przypadku pisania fabuły mamy dowolność, tak tutaj powinniśmy pisać
określone rzeczy o których ściśle mowa w zakładce Pisanie Postaci
- Wybór silnika
- nasza gra musi być oparta na jakimś silniku.
od tego wyboru zależy tak naprawdę jak nasza gra będzie wyglądać - czy
będzie 2D widoczna z góry/z boku/z rzutu izometrycznego czy może 3D
z kamerą za bohaterem lub widokiem z jego perspektywy. O silnikach
więcej w zakładce Potrzebne Programy.
- Tworzenie świata gry + Ciekawa Mechanika
- Nasz świat powinien
być miejscem, które ma sens, jego układ jest spójny z naszą wizją z
fabuły. Jest to etap, w którym najłatwiej odpuścić sobie robienie gry
przez fakt, że nie wygląda to tak jak sobie wyobrażaliśmy. Wszystkich
przydatnych rzeczy co do tworzenia świata dowiecie się w zakładce o
nazwie Projektowanie Świata
- Zaprogramowanie wydarzeń i akcji
- Gry tworzysz każdą lokację
powinieneś od razu dodać do niej interakcje, czy wydarzenia fabularne. W
ten sposób zaoszczędzisz sobie czasu i myślenia "Co tutaj się miało
dziać? Co miałem na myśli robiąc to miejsce?". Jak to działa w
przykładowym programi? Tego dowiecie się w zakładce, którą już
wymienialiśmy, czyli Projektowanie Świata
- Tworzenie Grafik i Sprite
- Grafika...nie każdy z nas potrafi dobrze
rysować na kartce papieru a co dopiero na komputerze czy tablecie
graficznym. Z tego powodu warto mieć kogoś, kto potrafi to robić, bo
będzie nam łatwiej i wygodniej. Jakich programów do czego używać?
Zazwyczaj silniki oferują swoje wewnętrzne kreatory, ale mają one
swoje ograniczenia. Warto się zaopatrzyć w programy typu Blender
czy Asperite.
- Testowanie
- To jest etap, w którym wychodzą nasze wszystkie
błędy. Warto spędzić tutaj chwilkę, by sprawdzić każdy kąt, każdy
bloczek. Najlepszym rozwiązaniem jest gdy osoba, która nie brała
udziału w tworzeniu gry ją testuje. Wtedy też widać czy linia fabularna
jest intuicyjna, czy mamy jako gracz za mało informacji. Nasz tester
zgłasza nam wszystkie uterki i uwagi, a my poprawiamy nasze błędy
zgodnie z uwagami od testera.
- Wypuszczenie gry
- Udało się! Skończyłeś tworzenie swojej gry
i teraz możesz już wypuścić ją na jednej z platform dla twórców, czyli
przykładowo GameJolt.