Tworzenie gier, z czym to się je?

Tworzenie gier to rzecz którą wiele osób się fascynuje w pewnym stopniu.
Gramy praktycznie codziennie, a część graczy myśli nad stworzeniem czegoś
swojego. Czy to takie łatwe? Od czego trzeba zacząć? Co trzeba potrafić?
Ten artykuł powinien rozwiać wszelkie wątpliwości i pokazać wam ile pracy
trzeba włożyć by stworzyć sensowną grę fabularną.


Etapy Tworzenia Gry

           Robienie gier dzieli się na kilka składowych etapów
  1. Pomysł - Tutaj zaczynasz zawsze. Masz swój pomysł na coś co chcesz
    stworzyć, pokazać. Nie zawsze jest to coś co od razu masz zaplanowane,
    nieraz to po prostu chęć zrobienia gry, a innym razem chęć stworzenia
    czegoś na postawie fabuły, którą już kiedyś pisaliśmy.

  2. Pisanie fabuły - Ta część pracy może zająć Ci najwięcej, bo im bardziej
    szczegółowo opiszesz fabułę, dialogi między postaciami tym łatwiej Ci
    będzie w późniejszych etapach tworzyć świat czy wydarzenia.

  3. Pisanie postaci - Ten etap jest jednym z ciekawszych, ponieważ tak jak
    w przypadku pisania fabuły mamy dowolność, tak tutaj powinniśmy pisać
    określone rzeczy o których ściśle mowa w zakładce Pisanie Postaci

  4. Wybór silnika - nasza gra musi być oparta na jakimś silniku.
    od tego wyboru zależy tak naprawdę jak nasza gra będzie wyglądać - czy
    będzie 2D widoczna z góry/z boku/z rzutu izometrycznego czy może 3D
    z kamerą za bohaterem lub widokiem z jego perspektywy. O silnikach
    więcej w zakładce Potrzebne Programy.

  5. Tworzenie świata gry + Ciekawa Mechanika - Nasz świat powinien
    być miejscem, które ma sens, jego układ jest spójny z naszą wizją z
    fabuły. Jest to etap, w którym najłatwiej odpuścić sobie robienie gry
    przez fakt, że nie wygląda to tak jak sobie wyobrażaliśmy. Wszystkich
    przydatnych rzeczy co do tworzenia świata dowiecie się w zakładce o
    nazwie Projektowanie Świata

  6. Zaprogramowanie wydarzeń i akcji - Gry tworzysz każdą lokację
    powinieneś od razu dodać do niej interakcje, czy wydarzenia fabularne. W
    ten sposób zaoszczędzisz sobie czasu i myślenia "Co tutaj się miało
    dziać? Co miałem na myśli robiąc to miejsce?
    ". Jak to działa w
    przykładowym programi? Tego dowiecie się w zakładce, którą już
    wymienialiśmy, czyli Projektowanie Świata

  7. Tworzenie Grafik i Sprite - Grafika...nie każdy z nas potrafi dobrze
    rysować na kartce papieru a co dopiero na komputerze czy tablecie
    graficznym. Z tego powodu warto mieć kogoś, kto potrafi to robić, bo
    będzie nam łatwiej i wygodniej. Jakich programów do czego używać?
    Zazwyczaj silniki oferują swoje wewnętrzne kreatory, ale mają one
    swoje ograniczenia. Warto się zaopatrzyć w programy typu Blender
    czy Asperite.

  8. Testowanie - To jest etap, w którym wychodzą nasze wszystkie
    błędy. Warto spędzić tutaj chwilkę, by sprawdzić każdy kąt, każdy
    bloczek. Najlepszym rozwiązaniem jest gdy osoba, która nie brała
    udziału w tworzeniu gry ją testuje. Wtedy też widać czy linia fabularna
    jest intuicyjna, czy mamy jako gracz za mało informacji. Nasz tester
    zgłasza nam wszystkie uterki i uwagi, a my poprawiamy nasze błędy
    zgodnie z uwagami od testera.

  9. Wypuszczenie gry - Udało się! Skończyłeś tworzenie swojej gry
    i teraz możesz już wypuścić ją na jednej z platform dla twórców, czyli
    przykładowo GameJolt.
Artur Pinkiewicz i Aleksandra Szczukowska 2F