Tworzenie gier, z czym to się je?

Świat, czyli jego części, na co się składa

Świat gry to wszystkie miejsca jak i postacie, któte spotykamy w naszej grze
a więc warto się temy przyjrzeć i uczynić ten świat żywym. Nie zawsze uda
nam się zaprojektować świat idealny, ale na tym polega cały urok gier.

Nie ma się nad czym załamywać, bo w każdej grze znajdziemy jakieś niedoróbki
w świecie, niewczytane elementy mapy, bugi. Zaprojektuj te lokacje tak,
by zgodnie z Twoją historią bohater mógł tam byś, by ten świat był
ciekawy dla grającego. Na tym etapie musimy także określić mechanikę
naszej gry, jeżeli takową chcemy. Obecnie w branży gier każda topowa
marka growa ma swoją unikalną mechanikę, która ją wyróżnia.
Spójrzmy na typy światów w grach:
  1. Liniowy - Rozgrywka w grach tego typu opiera się na fabule, która powinna
    wciągnąć gracza, zachęcić do parcia dalej z fabułą. Wybierając ten typ świata
    musimy brać pod uwagę, że nie dajemy graczowi zbyt wiele miejsca na
    eksplorację ani nie wracamy do wcześniej odwiedzonych lokacji.

  2. Otwarty - Ten typ świata jest najczęściej wybierany przez developerów
    przez wgląd na to ile rzeczy możemy tu umieścić - zadania poboczne,
    nawiązania. W tym typie świata możemy dać graczowi swobodę
    zwiedzania, poukrywać przedmioty. W światach otwartych dużą rolę
    gra życie i wygląd lokacji.

  3. Z Hub'em - Świat, w którym żyjemy w miasteczku, dla którego wykonujemy
    zadania, a potem do niego wracamy po kolejne zadania. To może wydawać się dość
    nieciekawe rozwiązanie, ale gdy się temu przyjrzymy można dostrzec, że daje nam
    to możliwość na stopniowy rozwój naszego miasteczka. Gry tego typu cieszą się
    dużym zainteresowaniem wśród osób, które lubią widzieć postęp na przestrzeni
    czasu gry w lokacjach

  4. Mieszany - Ten typ świata jest najlepszym, ale i najniebezpieczniejszym
    dla nowych twórców typem, bo możemy wybrać typ liniowo-otwarty i dać za dużo
    liniowości lub za mało. Łączenie tych typów daje nam zawsze większe możliwości
    co zwiększa prawdopodobniestwo, że ktoś się naszym produktem zainteresuje.
Źródła: Jak tworzyć gry, mechaniki i światy





Artur Pinkiewicz i Aleksandra Szczukowska 2F