Świat, czyli jego części, na co się składa
Świat gry to wszystkie miejsca jak i postacie, któte spotykamy w naszej grze
a więc warto się temy przyjrzeć i uczynić ten świat żywym. Nie zawsze uda
nam się zaprojektować świat idealny, ale na tym polega cały urok gier.
Nie ma się nad czym załamywać, bo w każdej grze znajdziemy jakieś niedoróbki
w świecie, niewczytane elementy mapy, bugi. Zaprojektuj te lokacje tak,
by zgodnie z Twoją historią bohater mógł tam byś, by ten świat był
ciekawy dla grającego. Na tym etapie musimy także określić mechanikę
naszej gry, jeżeli takową chcemy. Obecnie w branży gier każda topowa
marka growa ma swoją unikalną mechanikę, która ją wyróżnia.
Spójrzmy na typy światów w grach:
- Liniowy - Rozgrywka w grach tego typu opiera się na fabule, która powinna
wciągnąć gracza, zachęcić do parcia dalej z fabułą. Wybierając ten typ świata
musimy brać pod uwagę, że nie dajemy graczowi zbyt wiele miejsca na
eksplorację ani nie wracamy do wcześniej odwiedzonych lokacji.
- Otwarty - Ten typ świata jest najczęściej wybierany przez developerów
przez wgląd na to ile rzeczy możemy tu umieścić - zadania poboczne,
nawiązania. W tym typie świata możemy dać graczowi swobodę
zwiedzania, poukrywać przedmioty. W światach otwartych dużą rolę
gra życie i wygląd lokacji.
- Z Hub'em - Świat, w którym żyjemy w miasteczku, dla którego wykonujemy
zadania, a potem do niego wracamy po kolejne zadania. To może wydawać się dość
nieciekawe rozwiązanie, ale gdy się temu przyjrzymy można dostrzec, że daje nam
to możliwość na stopniowy rozwój naszego miasteczka. Gry tego typu cieszą się
dużym zainteresowaniem wśród osób, które lubią widzieć postęp na przestrzeni
czasu gry w lokacjach
- Mieszany - Ten typ świata jest najlepszym, ale i najniebezpieczniejszym
dla nowych twórców typem, bo możemy wybrać typ liniowo-otwarty i dać za dużo
liniowości lub za mało. Łączenie tych typów daje nam zawsze większe możliwości
co zwiększa prawdopodobniestwo, że ktoś się naszym produktem zainteresuje.
Źródła:
Jak tworzyć gry, mechaniki i światy